Een nieuwe website

Welkom op de nieuwe website van de Jozefkerk!

Hier is het afgelopen halfjaar achter de schermen druk aan gewerkt.
De eerdere website draaide op een sterk verouderde versie van Drupal en de provider kon niet langer support leveren voor het onderhoud en/of beheer.
We hebben deze nieuwe site opgebouwd in een Wordpress-omgeving en hebben ook de vormgeving onderhanden genomen. Het zal even wennen zijn om na meer dan 12 jaar afscheid te nemen van de oude vertrouwde omgeving.

Voor het ontvangen (per email) van de zondagsbrief met daarin de adresgegevens van de zieken en aan huis gebonden leden is het noodzakelijk om een “account” te hebben. Het oude account kunnen we helaas niet meer gebruiken. Leden van de wijkgemeente kunnen onderaan deze pagina een accountverzoek indienen (klik op Registreren). Het “account” heeft verder op deze nieuwe website geen functie.

Wij streven ernaar deze verzoeken zo snel mogelijk te verwerken.
In de tussentijd verwijzen wij graag naar de papieren versie die voorafgaand aan de kerkdienst wordt uitgereikt.

Wij publiceren wekelijks de geanonimiseerde zondagsbrief op de website; u vindt die via de knop Zondagsbrieven rechtsonderaan de pagina.

De reguliere kerkdiensten in de Jozefkerk zijn online te bekijken via ons YouTube-kanaal:
tinyurl.com/JozefkerkAssen-Live

De laatste dienst(en) kunt u bekijken via de afspelers die hier staan.

Ds. Johan van Holten

Zoals u wellicht bekend is, heeft de (algemene) kerkenraad besloten om mij per 1 juli ’23 aan te stellen als interim predikant voor 0,5 fte gedurende de periode van één jaar voor de wijkgemeente Jozefkerk.
Wat kom ik, of wat ga ik doen?
Een interim predikant is vooral procesbegeleider. In overleg met de visitatiecommissie is er een aantal punten benoemd waar ik me de komende tijd op ga richten, zoals het verder vorm en inhoud geven aan het profiel van de wijkgemeente, het helpen ontwikkelen van een visie op de toekomst (beleidsplan), het versterken van de bestuurskracht van de kerkenraad, het verbeteren van de interne en externe communicatie en de begeleiding van het pastorale team. Daarnaast zal ik ook regelmatig voorgaan in zondagse vieringen.
Als procesbegeleider doe ik geen regulier bezoekwerk of pastoraat en leid ik ook geen uitvaartdiensten.

Identiteit van de Jozefkerk

De Jozefkerk is een (open-confessionele) wijkgemeente van de Protestantse Kerk in Assen die vanuit de eenheid in Christus een warme en vertrouwde plek wil zijn. Staande op de schouders van wie ons zijn voorgegaan geven we het geloof ook vandaag handen en voeten met woord en daad. De Bijbel, het woord van God, is hierbij onze bron en norm. Onze kerkdiensten kenmerken zich als traditioneel en zijn gericht op een heldere verkondiging van het evangelie van Jezus Christus in een cultuur die steeds minder betrokken is op kerk en geloof.
Voel je welkom maar bovenal wees welkom!

Klik hier

Torenuurwerk